Vacanță în Bucovina plai cu flori

Anul acesta am hotărât să petrecem  o săptămână de vacanță în Bucovina,mai exact la Cacica judetul Suceava,cu Nati ,sora ei mai mare ,mami și tati.

Cacica (poloneză Kaczyka) este o comuna  în judetul Suceava , Bucovina.

Drumul de la Constanța la comuna Cacica a fost lung ,cu multe popasuri.  Ne -am trezit la 5 dimineața ,că să plecăm devreme în speranța că Nati va dormi pe drum ,însă socoteala de acasă nu s- a potrivit ,deoarece Nati n – a vrut să doarmă deloc( deși era obosita).

Am prins și răsăritul soarelui pe drum,ceea ce a încântat- o foarte mult pe Nati ,dar și pe noi,am luat micul dejun la un popas,am ajuns la Casa memorială a lui Ion Creangă în Humulești ( care era închisă pentru renovare) ne -am oprit de multe ori pe drum și în final am ajuns la destinație.

Ne -am cazat la Sat de vacanta Mărțișorul ,un loc foarte curat ,modern ,cu personal amabil .

Atracțiile turistice din Cacica sunt Salina Cacica șau Complex relaxare Cacica,unde ne – am relaxat o zi la piscina cu apa sărată ,am jucat minigolf biliard și un hochei de masa ( jocul care i – a plăcut foarte mult Nataliei).

Tot la Cacica ne – am plimbat cu ATV -ul  ,lucru care i – a plăcut Nataliei mult.

La Salina Nati a intrat cu ,tati și sora ei eu n- am putut intra deoarece sufăr de claustrofobie,iar pentru a intra în mină trebuie să cobori  pe 192 de trepte vechi de brad .

Daca doriți să aflați mai multe despre Salina Cacica puteți citi acest articol de pe blog.

Într-o altă zi am ajuns la Pasul La Palma în Sucevița unde se află Mega tiroliana ,pe care Nati ar fi vrut să se de-a dar era prea mica ,dar a privit cum s-au dat tatăl și sora ei ,apoi am făcut o plimbare cu caii la Echitație Pasul La Palma

Nati s- a plimbat  călare pe Poni ,un frumos cal ,foarte docil și ascultător.Deși nu călărise niciodată a reușit să controleze calul ,spre deosebire de mine 😁. Eu am avut ceva aventuri cu iapa Steluța care nu mă asculta deloc și care pesemne simțea că îmi era frica.

La Sucevița am vizitat Mănăstirea Sucevița , reprezintă un monument istoric de seamă al ţării noastre, datând de la sfârşitul secolului al XVI-lea.

Situată în satul Suceviţa, aflat la sud-vest de Rădăuţi, mănăstirea face onoare oraşului Suceava, important centru economic al României, și totodată o răscruce de drumuri.

Ne-a plăcut foarte mult Mănăstirea Sucevița cu  arhitectura ,broderiile ,manuscrisele vechi , picturile și  sculpturile vechi.

Pentru că Natalia este fascinata de animale am fost într-o una din zile la Parcul Zoologic Rădăuți,unde a văzut animale că:

• Urși
  • Lebede
  • Păuni
  • Ponei

Ca orice copil s-a bucurat de fiecare animal ,dar maimuța a fost preferata ei .

Fiind aproape de Cacica ,am fost și la Gura Humorului, la Parcul Ariniș ,unde era un parc de aventură cu trasee ,unde Nati s- a distrat a tras cu arcul ,pușcă cu vopsea, s-a cățărat pe trasee s-a dat cu tiroliana peste râul Moldovei.

În ultima zi de vacanță ne – am plimbat cu Mocănița Huțulca Moldovița din Bucovina,o mocănița destul de  veche ,cam neîngrijită ,dar a fost o plimbare plăcută ,mai ales că Nati nu a mers deloc cu trenul .

Am încheiat vacanța cu o vizita la Muzeul Mănăstirii Putna și la Sihăstria Putnei.

Potrivit vechilor cronici moldovenești zidirea mănăstirii ctitorie a lui  (al cărui mormânt se află aici), a început în anul 1466 și s-a terminat în 1469. Sfințirea sa a avut loc la 3 septembrie 1469, „fiind de față întreg clerul moldovenesc”.Slujba de sfințire a fost oficiată de mitropolitul Teoctist . Acesta a fost înmormântat în pridvorul mănăstirii în anul 1478 .

În concluzie vacanța în Bucovina a fost pentru noi plina de aventuri,relaxare,în care am vizitat locuri noi ,locuri istorice și mânăstiri .